Dodał: Paweł Pałka,
29 maja 2017 08:05

Kim jest Dawid Bukiel:

Dawid Bukiel – postać z branży kulturystycznej, której nie trzeba przedstawiać. Trener personalny, specjalista od żywienia i suplementacji, motywator oraz kolega z siłowni. Dwukrotny mistrz Polski w zawodach Men’s Physique, debiutant Arnold Classic z wynikiem TOP6, laureat zawodów Europe z wynikiem TOP4. Na co dzień człowiek bez chwili wytchnienia, podnoszący poprzeczkę sobie i swoim podopiecznym.

Jak to się zaczęło:

Spotkanie z Dawidem to była tzw. klasyczna „kawa”, aby porozmawiać na temat wyglądu jego obecnej strony. Z tego co na tamten moment ustaliłem to chodziło o jakąś kosmetyczną zmianę.

Jak się okazało, zmiany wymagała cała strona. Przeprowadzony audyt wykazał dużo nieprawidłowości, które zaburzały nie tylko część wizualną strony, ale również tą techniczną:

  • Brak optymalizacji pod kątem SEO w tym brak kluczowych fraz, poprawnych podpisów zdjęć, altów;
  • Brak optymalizacji strony pod kątem prędkości jej ładowania w tym niesformatowane zdjęcia, grafiki zamiast wektorów;
  • Nieprawidłowa struktura strony, brak nagłówka H1, pomieszane style;
  • Brak wersji mobilnej strony – poprawne wyświetlanie wyłącznie w wersji desktop;
  • Poważne błędy UX stanowiące o sposobie poruszania się po stronie oraz o jej czytelności
  • Niezbyt atrakcyjna wizualnie oferta, brak haseł CTA (call to action)
  • Brak własnego maila nazwa@dawidbukiel.pl pomimo posiadania wszystkich elementów, niezbędnych do jego założenia

To wyłącznie część przeprowadzonej analizy. Podczas samego spotkania wykonaliśmy kilka dostępnych online testów wydajności strony. Ich wyniki utwierdziły nas obu w przekonaniu, że drobna modyfikacja musi przekształcić się w nową realizację.

Cel i jego realizacja:

Kluczowym celem jaki postawiliśmy sobie podczas tego projektu było zwiększenie ruchu na stronie oraz spowodowanie, aby użytkownicy chcieli skorzystać z oferty online czyli bez kontaktu z Dawidem (wzrost konwersji). Najistotniejsze zmiany to:

  • optymalizacja strony pod kątem SEO,
  • Porawa działania na różnych urządzeniach/przeglądarkach (RWD – responsywność), prędkości ładowania
  • dodanie procesu zakupowego, aby strona www stała się swoistym narzędziem sprzedażowym, odpowiednie rozmieszczenie elementów oferty oraz jej pełna modyfikacja;
  • wdrożenie modułu blogowego oraz przeniesienie ruchu z facebook’a na stronę www w celu podniesienia współczynnika odwiedzin strony;
  • stałe działania monitorujące efektywność danych elementów na stronie oraz ich ewentualna modyfikacja;
  • cykliczne modyfikacje na stronie w celu zapewnienia efektu „świeżości”.

Drugim głównym wyzwaniem było zbudowanie strony internetowej, której design, treść czy nawet kolor będzie odzwierciedlał Dawida w 100%. Chcąc osiągnąć taki efekt przeprowadziliśmy takie działania jak:

  • zmiana logo na czystą formę, ujednolicenie kolorów (w myśl powiedzenia „czarno na białym”), usunięcie dopisku „fit coach”, zmiana czcionki, drobny rebranding;
  • copywriting, odpowiedni dobór opisów, odrębna sekcja osiągnięć przedstawiona w formie wypunktowań, pełna modyfikacja oferty, wprowadzenie haseł nawołujących do działania (CTA – call to action);
  • web design oparty na minimalizmie, proste czytelne formy tekstowo-graficzne, subtelne animacje, wprowadzający w tematykę strony header w formie wideo;
  • wykorzystanie materiałów foto & video nadających całemu projektowi autentyczności.

Efekty końcowe:

Dzięki takim narzędziom jak Google analytics jesteśmy w stanie monitorować ruch na stronie wywołany konkretnymi czynnikami takimi jak nowy wpis na blogu, zmiana opisów czy też sekcji na stronie. Wykorzystując te informacje modyfikujemy wybrane elementy dokonując ich optymalizacji.

Cel tych działań jest prosty – dopasowanie się do grupy odbiorów, aby osiągnąć pożądaną reakcję (konwersję). W chwili obecnej wywołaliśmy znacznie większy ruch na stronie. Przekłada się to na rosnącą liczbę nowych podopiecznych dokonujących zakupu online. Zmniejszyła się ilość zapytań mailowych otrzymywanych przez Dawida oraz czas jaki poświęca na odpowiadanie na wiadomości.

Najlepiej o efektach mogą świadczyć słowa Dawida:

Na pierwszym spotkaniu z Pawłem od razu zobaczyłem, że jest to rzetelny i konkretny facet, a nie nawijający makaron na uszy kolejny dupek z byle jakiej agencji. Myślałem, że jestem osobą, która doskonale zarządza swoim biznesem, myliłem się… ale to tylko na moją korzyść. Sumienny i rzeczowy facet, który pomaga mi cały czas sukcesywnie rozwijać swój biznes. Aktualnie cały czas współpracujemy i nie zamierzam rezygnować z usług Pawła – Dawid Bukiel

Tagi: , , , , , , , , , ,

Komentarze

Napisz komentarz

Strzałka do góry